Autocare

29.07.2016 / Cristiana Sandulescu

Temsa si-a completat recent gama de autocare premium cu modelul Maraton. Lansat in urma cu un an la Busworld Kortrijk, vehiculul s-a bucurat de mare apreciere pe piata europeana, dar mai ales pe cea autohtona. Pana la sfarsitul lui 2016 se estimeaza ca nu mai putin de 100 de autocare Maraton sa iasa pe poarta fabricii de la Adana, Turcia. Un model demo a fost adus si in Romania, luna trecuta, cu care am fost la o plimbare pe ruta Bucuresti-Constanta. Vehiculul este o aparitie placuta in trafic, iar la interior poate fi configurat in nenumarate variante, in functie de buget si de aplicatie.
 

31.03.2016 / Cristiana Sandulescu

Autocarul Irizar i8, lansat in premiera la Busworld Kortrijk, in octombrie 2015, a ajuns in martie si in Romania, in flota operatorului sucevean Tarsin. Vehiculul incununeaza munca echipei de ingineri si designeri ai grupului Irizar, fiind conceput din start ca un produs exclusivist, urmas al modelului de succes PB. i8 dispune de o tehnologie moderna, dotari si materiale personalizate. Cu prilejul unui test drive pe ruta Sibiu-Ramnicu-Valcea, am apreciat tinuta excelenta de drum a noului varf de gama Irizar, sincronizarea foarte buna dintre motorul DAF si transmisia automatizata ZF AS-Tronic, precum si manevrabilitatea si stabilitatea vehiculului de 14 m lungime si 4 m inaltime, mai ales in conditii de vant puternic din fata.
 

01.03.2011 / Cristiana Sandulescu

Daca testele noastre de consum cu autocare nou-noute, echipate cu tehnologie de varf, inregistreaza valori greu de crezut de operatorii de transport persoane care detin masini de generatie mai veche, de data aceasta va prezentam un test de consum al unui autocar Bova Futura de 15 m lungime din 2004, cu un rulaj de peste 1,2 milioane de kilometri. In ciuda varstei inaintate, masina s-a dovedit sprintena si usor de manevrat. Consumul inregistrat pe traseul Bucuresti-Ramnicu-Valcea si retur (340 km) a fost de 32,35 l/100 km, dar vehiculul isi va scoate banii intr-un an, dupa care va face si profit.

01.11.2011 / Cristiana Sandulescu

Dupa lansarea oficiala a noului Mercedes-Benz Citaro, care a avut loc la sfarsitului lui mai, la Mannheim, jurnalistii din presa de specialitate au avut posibilitatea de a testa autobuzul, luna trecuta, in oraselul Germering din suburbia München-ului. Un model solo, cu doua usi, si un Citaro G, de 18 m lungime, ambele echipate cu ESP, au putut fi conduse pe linia 851 de transport public, iar teste specifice pentru a demonstra modul in care programul de stabilitate intervine in situatii critice au fost facute intr-o zona special amenajata din apropiere. Pe langa sistemele de siguranta activa, noul Citaro beneficiaza de numeroase alte inovatii la nivelul postului de lucru al soferului si in salonul pasagerilor, toate menite sa confere un plus de confort si operativitate.

01.02.2011 / Marilena Matei

2010 a stat, fara indoiala, sub semnul crizei in transportul turistic. Ca atare, anul trecut am vazut la rampa multe modele „eficiente” chiar si de la producatorii recunoscuti pentru produse de lux. Un astfel de vehicul „eficient” este si Setra S 415 H, cu podea ridicata, care poate fi folosit pe timpul saptamanii pentru cursele regulate interurbane, iar pe week-end, pentru excursii pe distante mai scurte, pentru care compartimentul de bagaje de 6,7 m3 este mai mult decat suficient. De rentabilitatea acestui model ne-am convins si noi in urma unui test drive organizat in Romania, pe traseul Sibiu-Fagaras-Brasov-Bran-Bucuresti si retur pe Valea Oltului pana la Sibiu (circa 700 km), la mijlocul lui noiembrie. Consumul inregistrat cu noul motor Mercedes-Benz OM 457 hLA, care dezvolta o putere maxima de 354 CP si un cuplu maxim de 1.600 Nm, a fost, de asemenea, foarte economic: 21,5 l/100 km. Autobuzul a fost incarcat la capacitate cu manechine din plastic umplute cu apa, dispuse pe scaune, iar incarcatura din cala de bagaje a fost reprezentata tot cateva bidoane cu apa, pentru o distributie a greutatii cat mai aproape de realitate.

02.05.2011 / Cristiana Sandulescu

Dupa lansarea Magelys HD, in urma cu trei ani, urmat de versiunea de lux HDH, Irisbus Iveco completeaza cu modelul Magelys Pro gama turistica. Vehiculul, care va fi ofertat la 230.000 de euro, a intrat in productia de serie luna aceasta, iar reprezentantii constructorului franco-italian sunt increzatori ca volumele comercializate vor fi semnificative. Magelys Pro dispune de cea mai noua tehnologie si ESP in standard, propunand, in acelasi timp, un nivel ridicat de confort pentru pasageri.

01.07.2010 / Cristiana Sandulescu

La scurt timp de la lansarea internationala din toamna anului trecut, cu ocazia Busworld Kortrijk, Isuzu Novobus a fost adus si in Romania. Vehiculul este o varianta mai economica a consacratului Turquoise, in conditiile in care poate fi clasificat la maximum doua stele, din cauza suspensiei mecanice pe axa fata. Chiar si asa, Novobus este puternic si robust, se preteaza aplicatiilor pe orice conditii de drum si, desi are propulsorul in fata, este surprinzator de silentios. Cu prilejul unui test-drive pe ruta Bucuresti-Sinaia si retur, vehiculul si-a demonstrat manevrabilitatea, iar daca criteriile de punctaj pentru atribuirea urmatorului program de transport se vor modifica la capitolul clasificare pe stele, Novobus poate fi o solutie interesanta.